TRENING MIĘŚNI DNA MIEDNICY W CIĄŻY I PO PORODZIE (I NIE TYLKO)

29 maja 2016

  Mięśnie dna miednicy, potocznie nazywane „mięśniami Kegla” odgrywają w naszym organizmie bardzo ważną rolę. Po pierwsze, utrzymują narządy miednicy mniejszej (macicę, pęcherz, odbytnicę) we właściwym położeniu. Po drugie, napinając się odruchowo, zapobiegają przemieszczaniu się narządów miednicy mniejszej w dół podczas aktywności związanych ze wzrostem ciśnienia śródbrzusznego (np. kaszel, kichanie, śmianie się, dźwiganie). Po trzecie, są to mięśnie, które współpracują z mięśniami brzucha, grzbietu oraz przeponą stabilizując nasz tułów.
Ponadto, mięśnie dna miednicy odpowiadają za funkcje seksualne, a tym samym za osiąganie przyjemności ze współżycia.
Poród to czas wytężonej pracy mięśni dna miednicy. Z jednej strony muszą być one mocne, aby w jak najmniejszym stopniu ulec uszkodzeniom. Z drugiej strony muszą być na tyle elastyczne, aby umożliwić dziecku przejście przez kanał rodny. DLACZEGO NALEŻY JE ĆWICZYĆ I JAK TO ROBIĆ??? Osłabione, ale też zbyt napięte mięśnie dna miednicy są przyczyną pojawienia się takich problemów, jak: nietrzymanie moczu/stolca, opadanie narządów rodnych, obniżenie satysfakcji z życia seksualnego, dolegliwości bólowych podczas współżycia. DLACZEGO TAK WAŻNY JEST TRENING MIĘŚNI DNA MIEDNICY W CIĄŻY? Kobiety w ciąży powinny szczególnie zadbać o w

Posted in Bez kategorii by Ewelina